Montessori mateřská škola
Naším cílem je děti připravit na budoucí život, podnítit v nich lásku k učení a pocit zodpovědnosti k životu.
Smíšené skupiny dětí
Vytváříme přirozeně věkově smíšenou skupinu o max. 20 dětech. Mladší děti se učí od starších, učí se respektovat jejich zkušenosti. Starší děti se učí být vzorem a pečovat o mladší.
Vzájemná spolupráce
Klademe důraz na spolupráci ve skupině, respektující komunikaci a individuální přístup ke vzdělávání. Činnost školky úzce navazuje na spolupráci s rodiči.
Svobodná volba
Uplatňujeme princip připraveného prostředí, kde si děti mohou samostatně vybírat aktivity - činnosti praktického života, jazykové výchovy, matematické výchovy, kosmické výchovy a uměleckých dovedností.
Pospolitost
Ukazujeme dětem učitele (lektora) jako člověka, ne jako řídící osobou uplatňující moc. Lektor je především pozorovatel, tvůrce třídy, jeden ze zdrojů informací a model chování.
Zachováváme osvědčené principy
MONTESSORI pedagogiky
- připravené prostředí orientované na dítě
- dáváme možnost volby, výběru činností
- procházení od jednoduchého ke složitému
- podporujeme dítě v samostatnosti a důvěře ve své schopnosti
- podporujeme poznávání prostřednictvím všech smyslů
- vedeme dítě k ohleduplnosti k věcem, druhým
- přecházíme od konkrétního poznání k abstrakci
- věříme dítěti, že to dokáže
- dáváme dítěti čas na rozmyšlenou
- chápeme, že dítě má právo říci NE
Režim dne
7:00 - 8:20
Postupný příchod dětí, volné hry a činnosti, individuální a skupinová práce, pobyt venku
8:20 - 10:00
Montessori vzdělávací blok. Aktivity na elipse - zklidnění, cvičení, koncentrace, zdvořilostní lekce
8:30 - 10:00
Průběžná svačina během vzdělávacího bloku
10:00 - 12:00
Pobyt venku, v přírodě
12:00 - 12:30
Hygiena, oběd
12:30 - 14:30
Hygiena, polední odpočinek, relaxace, individuální program, Montessori vzdělávací blok
14:30 - 14.45
Svačina
14.45 - 17.00
Pokračování v započatých aktivitách – individuální a skupinová práce, pobyt venku, vyzvedávání dětí
Zázemí mateřské školy
Montessori MŠ byla otevřena v září roku 2015. Navazuje na Centrum pro děti a rodiče Zvoněnka fungující od roku 2012
Mateřská škola se nachází v okrajové části města v blízkosti lesa. Okolí vybízí k pozorování přírody a k vycházkám do okolí.
Školní prostor se nachází v prvním patře budovy spolu s výdejnou a jídelnou. Jedná se o jednotřídní soukromou mateřskou školu s kapacitou 20 dětí, které jsou umístěny do jedné třídy.
Pedagogika MARIE MONTESSORI
"Pomoz mi, abych to dokázal sám."
Jde o výchovu podle pravidel, která si tvoří samy děti pod vedením svého učitele. Role učitele je v nenápadném vedení a taktní pomoci, aby dítě vlastními silami a svým tempem získalo nové vědomosti a dovednosti.
Montessori pedagogika je založena na individuálním přístupu k dítěti, orientaci na jeho osobnost, využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností.
Pro jednotlivé okruhy jsou speciálně vyvinuté, velice názorné pomůcky, které usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí.
Frontální vyučování je nahrazeno mnohostrannou organizační, obsahovou i metodickou diferenciací. Dítě samo objevuje nové poznatky, postupuje v souladu se svými individuálními a vývojovými potřebami a možnostmi a aktivně se podílí na procesu učení (není jen jeho pasivním příjemcem).
Ukázkový den
Přijďte se k nám nezávazně podívat a vyzkoušet si den s námi.
Školné, stravné
Mám zájem dítě přihlásit
Neváhejte nás kontaktovat na tel. +420 725 579 720 nebo emailem info@zvonenka.cz
Jste vítáni i na osobní návštěvu a prohlídku školy.