Lesní mateřská škola
Pobyt dětí v přírodě a vzdělávání mimo učebny, přímo v prostředí přírody, lesa.
Smíšené skupiny dětí
Vytváříme přirozeně věkově smíšenou skupinu o max. 20 dětech. Mladší děti se učí od starších, učí se respektovat jejich zkušenosti. Starší děti se učí být vzorem a pečovat o mladší.
Vzájemná spolupráce
Klademe důraz na spolupráci ve skupině, respektující komunikaci a individuální přístup ke vzdělávání. Činnost školky úzce navazuje na spolupráci s rodiči.
Volná hra
Pobyt v přírodě nabízí prostor pro volnou hru dětí, která rozvíjí samostatnost, kreativitu, schopnost zodpovědně rozhodovat a také spolupracovat s ostatními.
Pospolitost
Ukazujeme dětem učitele (lektora) jako člověka. Lektor je především pozorovatel, tvůrce třídy, jeden ze zdrojů informací a model chování.
Naše filozofie
Vzdělávací principy
Myšlenky LESNÍCH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Lesní školky spojuje zájem o vzdělávání s pravidelným kontaktem s přírodou po celý rok, přičemž je kladen důraz na udržitelný rozvoj.
Hlavním cílem pobytu v přírodě je vzdělávat děti a předávat jim nejen znalosti o barvách, počítání ap., ale také vytvářet v nich vědomí základních podmínek pro život na Zemi prostřednictvím reálných zážitků.
Myšlenky MARIE MONTESSORI
Montessori pedagogika je založena na individuálním přístupu k dítěti, orientaci na jeho osobnost, využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností.
Klíčové prvky, které aplikujeme:
- podporujeme poznávání prostřednictvím všech smyslů
- připravené prostředí orientované na dítě
- procházení od jednoduchého ke složitému
RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN
Dále uplatňujeme principy "Respektovat a být respektován", jelikož vnímáme důležitost rovnosti, respektu a zodpovědnosti vůči sami sobě a druhým.
- podporujeme dítě v samostatnosti a důvěře ve své schopnosti
- vedeme dítě k ohleduplnosti k věcem, druhý
- dáváme dítěti možnost volby, výběru činností
Inspirace WALFDORSKOU PEDAGOGIKOU
Walfdorská pedagogika nás inspiruje v manuální činnosti dětí, které mají možnost sami vytvářet výrobky, nástroje či umělecká díla. Tyto činnosti poskytují prostor pro hlubší porozumění dítěte a přispívá k jeho sebepoznání.
Dále klademe důraz na rituály a oslavy, které nás spojují s průběhem dní a oběhem roku. Snažíme se předávat dětem moudrost předešlých generací a otevřít jim bohatství lidových tradic, svátečních oslav, čímž přinášíme do života rodin a komunity nevšední zážitky, které zůstanou v srdcích dlouho.
Režim dne
7:00 - 8:20
Postupný příchod dětí, volné hry a činnosti
8:20 - 10:00
Ranní kruh, tematická řízená činnost, individuální a skupinová práce
8:30 - 10:00
Průběžná svačina
10:00 - 12:00
Procházka po lesních a loukách v okolí školky, pozorování přírody
12:00 - 12:30
Hygiena, oběd
12:30 - 14:30
Hygiena, polední odpočinek, relaxace, individuální program
14:30 - 14.45
Svačina
14.45 - 16.00
Pokračování v započatých aktivitách – individuální a skupinová práce, volné hry a činnosti, vyzvedávání dětí
Zázemí lesní mateřské školy
Lesní mateřská škola se nachází v okrajové části města Náchod. Na pozemku stojí vagon s přístřeškem a posezením, který slouží jako zázemí školky. Dále se zde nachází ohniště a další místa pro bádání, lezení či stavění domečků. Pozemek je obklopen lesem a okolí vybízí k pozorování přírody a k vycházkám.
Máte zájem dítě přihlásit?
Neváhejte nás kontaktovat na tel. +420 725 579 720 nebo emailem info@zvonenka.cz
Jste vítáni i na osobní návštěvu.